Followers

S.O.L.A.T :)

Assalamualaikum 



1. Org yg tak solat akn banyak masalah, tidak tenang, cpt marah susah nk terima kenyataan dn selalu nmpk salah orang lain.
- USTAZ AZHAR IDRUS

2. Walaupun ayah kita penagih dadah sekalipun, bila dia suruh solat, kita sebagai anak WAJIB tunaikannya. 
- Ustaz Kazim Elias

3. Tidak solat punca utama penceraian dalam rumahtangga? "Jaga solat...Insyallah bahagia..." 
- Ustaz Don Daniyal

4. Selalulah Solat berjemaah walau payah macam mana pun, boleh jadi jemaah itu dapat menampung pahala berlipat ganda. 
- Datuk Ismail Kamus

5.Kalau kita sakit jgn takut utk solat , atleast kalau mati , mati dalam solat 
- ustaz haslin baharin

6. Selepas solat jangan tergesa-gesa, baca Subhanallah 33, Alhamdulillah 33, Allahuakbar 33, doa kemudian baru bangun” 
- Al-Habib Ali Zainal

7. Kalau orang yang solat pun belum tentu masuk Syurga, apatah lagi orang yang meninggalkannya. 
-TG Syeikh Nuruddin Marbu Al-Banjari Al-Makki

8. Jagalah solat anda. Kerana solat itu adalah hubungan antara Allah dengan hambaNya"
- Sheikh Abdullah Jahaf.

9. Menjaga solat boleh membersihkan dalaman kita. Puasa juga boleh membersihkan jiwa seseorang. 
-Ustaz Dasuki Rani

10. Jgn cakap:"Pergi solat.Kalau tak,masuk api neraka!"Tapi cakap:"Jom solat,Nnt kita masuk SYURGA ALLAH sama2 ya.InsyaAllah 
- TG Harun Din"

11. Kalau dalam solat tak dapat ingat Allah, mana mungkin luar solat mampu ingat Allah.
-Ustaz Pahrol.



BACA NI..JGN LUPA KONGSI..
RAHSIA SURAH AL-KAUTSAR
BISMILLAHI RAHMANI RAHIM

INNA A'TTOINA KALKAUTSAR
FADSALLILI ROBBIKA WANHAR
INNA SYAANIAKA HUAL AB TAR

Surah ini paling pendek, hanya mengandungi 3 ayat dan diturunkan di makkah dan bermaksud sungai di syurga, kolam sungai ini diperbuat daripada batu permata nan indah dan cantik.

Rasanya lebih manis daripada madu, warnanya pula lebih putih daripada susu dan lebih wangi daripada kasturi.

Surah ini disifatkan sebagai surah penghibur hati Nabi Muhammad kerana diturunkan ketika baginda bersedih atas kematian 2 orang yang dikasihi iaitu anak lelakinya Ibrahim dan bapa saudaranya Abu Talib.

Berbagai khasiat terkandung di dalam surah ini boleh di amalkan:

baca surah ini ketika hujan turun dan berdoa, mudah-mudahan Allah s.w.t memakbulkan doa kita.

jika kita kehausan dan tiada air, bacalah surah ini dan gosokan di leher, insya Allah hilang dahaga

jika sering sakit mata, seperti berair, gatal,bangkak sapukan air mawar yang sudah dibacakan surah ini sebanyak 10x pada mata.

jika rumah dipercayai terkena sihir, baca surah ini 10x mudah-mudahan Allah s.w.t bagi ilham kepada kita dimana letaknya sihir itu

jika membacanya 1, 000x rezeki kita akan bertambah

jika rajin membacanya, hati kita akan menjadi lembut dan khusyuk kevtika menunaikan solat

jika orang teraniaya dan terpenjara membacanya sebanyak 71x, Allah s.w.t akan memberikan bantuan kepadanya kerana dia tidak bersalah tetapi dizalimi

Rasulullah bersabda,
Barang siapa menyampaikan satu ilmu saja dan ada orang yang mengamalkan, maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada. (meninggal dunia) dia akan tetap memperoleh pahala. 


12 comments:

Cho Zila said...

semoga kita menjadi insan yang menjaga solatkan... solattu nampak mudah tapi payah nak melakukannyer..

Myra Jay said...

Solat merupakan tiang agama, sebab tu kita kena pelihara sebaik mungkin

Lyaa Suriany said...

ape guna hidup ni kalau tak sembahyang kan bab lagu nasyid tu.
hehe

hana hadi said...

insaf kejap

Liza Razak said...

Thank you for sharing sis..semoga ibadah kita semuanya diberkati :)

Farhana Farid said...

InsyaAllah sama sama kita jaga solat kita. Im a newbie here and glad to found your blog :)

Cik Yatt said...

betul.. solat perkara paling utama dalam agama kita.

tenku butang said...

tq share.. bole teman repost? nanti teman backlink ke sinin...

Nour Adieb said...

solat tiang agama :)

Semut Senyum said...

terima kasih utk perkongsian ini... sebagai manusia, saya selalu terlupa... at least ada entry mcm ni, boleh laa menyedarkan saya...

=D

sherlina halim said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : asianbet77@yahoo.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
http://asianbet77.com/

Fhina Sulistiawati said...

ANDA PASTI DI BANTU KARNA KAMI SUDAH MEMBUKTIKANYA
Pusat Pesugihan di Tanah Jawa Timur
Apakah anda mempunyai masalah dibawah ini:
- Kesulitan Ekonomi
- Banyak Hutang
- Rejeki Seret
- Susah Mencari Pekerjaan
- Susah jodoh
- Pasangan Selingkuh
- Sakit menahun dan di vonis dokter tidak akan bisa sembuh
- Belum Mempunyai keturunan

Ki DARMO Siap menjadi perantara hajat dibawah ini: jual beli tuyul
-Pesugihan Dana Gaib-Pesugihan Tuyul
- Pesugihan Tanpa tumbal
- Pesugihan Kakang Kawah Adi Ari-ari
- Pesugihan Tuyul
- Pesugihan Buto Ijo
- Pesugihan Nyi Blorong
- Pesugihan Kembang Kantil
- Pasang Susuk kembang Kantil
- Pelet Mimi lan Mintuno
- Pengasihan Semar Mesem
- Pengasihan Jaran goyang
- Memisahkan Pasangan Selingkuh
- Pengobatan Kanker, HIV, dll
- Ritual Memohon Keturunan
- Backing Usaha
- Pengisian Benda Pusaka
- Mengusir Hantu dll
- Pencalonan Lurah, Camat dll
- Ritual Enteng Jodoh
ATAU BERMINAT ANGKA TOGEL DI JAMIN TEMBUS 2D,3D,4D,5D,6D,7D,
ATAU KTIK ALAMAT BLOG AKI DARMO--http://sayajual-awakbeli.blogspot.com