Followers

Jangan Berdendam - Pesan Mak

Assalamualaikum ✿◕ ‿ ◕✿

disebabkan class cancel pagi ni, aku pun tetiba rajin nak update blog hehe
esaimen bertimbun xnak pulak buat kan :P

ok, back to the topic, korang pernah x menyimpan dendam?
mesti pernah kan kan kan hehe
aku pun pernah, macam beberapa hari lepas.

aku call mak aku, cerita masalah aku, aku cakap aku nak berhenti kolej.
mak cakap jangan cari pasal, ada sebulan je nak habis.
aku x tahan dengan dua orang roomate aku aka clasmate aku yg mengutuk aku, hina aku, macam aku ni xde perasaan.

aku boleh je nak balas semua tu, tapi mak cakap jangan simpan dendam ieyla.
nanti aku yang merana.
mak nasihat aku itu ini, last2 aku menangis.

aku macam xde sape2 kat sini, even ada kawan2 lain support aku.
aku ingin orang yang paling rapat dgn aku ada kat sebelah aku sekarang.

sekarang status FB dorang penuh dgn status mengutuk aku, tapi aku terpaksa menahan sabar sebab ikut cakap mak.
mak cakap, ingat Allah, Dia sentiasa ada dengan kita. jangan sesekali lalai.


"Dan hendaklah mereka memaafkan dan berlapang dada. Apakah kamu tidak ingin bahawa Allah mengampunimu?

(Surah an-Nur : Ayat 21)


"Iaitu orang yang mendermakan hartanya pada masa senang dan susah, dan orang-orang yang menahan kemarahannya, dan orang-orang yang memaafkan kesalahan orang lain. Dan (ingatlah), Allah mengasihi orang-orang yang berbuat perkara-perkara yang baik."

(Surah Ali-Imran: Ayat 134)


4 comments:

Izwa Kamaruddin said...

kan..

✿INA AINAA✿ said...

asal dorang kutuk sis???? dah la dear, meh kat ena meh... biar p dorang buat dosa free2... tapi kalau ena kat tempat sis, memang mampos dorang tu.. entahlah, ena ni bukan seorang yg nobel mana pun...

hazwan hairy said...

kita pelu byr bersabar dah tabah..hehe

afzalsukasuki said...

eh lala apsal dorang kutuk?korang jadik rumet lama dah ke?

aiii den plak tak puas hati.aku paling pantang orang kutuk fizikal atau cacat orang lain ni

hmm