Followers

Dua Kali Aku Dipatuk Ular T__T

Assalamualaikum sayang :)
dah beberapa hari aku x update blog sebab aku x sempat nak online.

apa yang aku nak cerita at korang pasal aku kena patuk ular.
alkisahnya macam ni.

kat depan rumah aku tu ada halaman yg penuh dengan rumput.
aku dok jalan2 ambil angin kat situ la.

tengah dok jalan2 tu, aku nampak ular besar giler.
tapi aku x menjerit, aku tengok je ular tu.

lepas tu aku nak masuk rumah, ular tu pun ikut aku.
aku x takut, aku buat rilex je.

bila aku nak melangkah masuk, ular tu dok depan aku.
aku dah pelik, dah kenapa ular ni kan.



tetiba kepala dia kembang, besar giler dia punya kepala.
tetiba dia patuk aku punya perut, betul2 kat tengah sakit woi.
pastu dia patuk sekali lagi, sempat la aku menangis.

pastu aku tersedar, aku dok baring atas katil.
rupanya aku bermimpi

aku x pernah mimpi apa2 jenis binatang.
ni first time.
tadi aku ada baca macam2 jenis maksud pasal mimpi kena patuk ular.
scary la pulak T__T

apa pun, aku harap tu semua hanya mainan tidur.
hehehe, nak sedapkan hati.

JOM






29 comments:

Mk Syahir said...

err..pernah jugak mimpi sebegini rupa..huhu tapi takde la sampai 2 kali..ngee ilek2 je nampak ulaq kan?kih2

aidilprincess said...

ade org nk msk meminang kowt....

piraaa said...

yeahhhhhhh, xlme lagi dpt mkn nasi minyak. woot woot

Boni JLL3 said...

hehehehehe.. lala dah nak kawin da..hahaha

Aiisyah Colourful said...

eee.. takutnya baca. nasib baik mimpi je.. hehe

KorN said...

yessssss.. lala dah nak kawen.. wit wit wit.. nak kad undangan sila pos ke rumah korn ye. tp xc konpem pgik.. hiihihi

Wanieys said...

mimpi kan mainan tidur tp klu mimpi ular tu ada owg nk msuk minang hahha jaga2 hihihi

~Sweet Honesty~ said...

ada owg nk masuk minang la ne..hihi

Orandablěg said...

kata orang mimpi mainan tidur tapi dulu aku pernah mimpi yg maksudnya benar berlaku. Aku mimpi sepupu ku dipatuk ular di kakinya. Beberapa hari selepas tu aku dengar berita dia dipinang!
Skrg anak dah tiga.

zera eira said...

dah ade yng berkenan lahhh tu. hehe

AL AZRUL said...

so, klu mimpi kena patuk ular, petanda dia ape??
bkn nk percya, nk thu je.. ;)

Azhafizah Md Nor said...

harap yang baik baik saje.kdg2 mimpi ni pelik dan tak logik..bile nak review balik mesti terlupe..ingat sikit2 dah boleh gelak pulak ye.

Nur Aischa said...

biasanya mimpi ular tu petanda yg baik ^_^ insyaAllah. akak jgn risau lagi ea, chill. hehe

ascil.punye.lah said...

wahhh nak kahwin kah lala?

✿Lady Ainaa✿ said...

orang kata kalau mimpi dipatuk ular, ade org nk bg sihir kt kita.. entah la betul ke tak.. semua tukan mainan syaitan...^.^

Pecinta pink^^ said...

err...org ckp lah..kalo mimpi ular ad org nk msuk meminang..hee

Hanif Idrus said...

Patuk kat perut maksudnya kuat mkn...hehehe

cik kiwi's said...

ila..orang cakap. mimpi ular ni ada orang nak masuk minang. tapi kalau ular tu patuk kat perut....
mungkin orang yang nak pinang ang tu. ada sesuatu kat perut dia. umm...

aku serius ni!. ang jangan gelak lak

nn lylyn said...

ade gak mimpi kne patuk ular..kat lengan tgan

Ayie Abas said...

ermm...apapun lala kena byk kn istihfar selepas terbangun dari mimpi/tidur tu (lain kali)....amalkan adab2 sblm tidur..insya Allah tidur kita dlm lindungan Allah.

Onitsuka_hana said...

Dah 2x. Bahaya ni ;p

Atiqah Wadiah said...

sy selalu mimpi pasal ular..hehe :)

anuar ab bakar said...

Saya pernah kena patuk ular masa darjah 2...ular lidi betul2 kat ibu jari kaki kiri...yg ni real tp alhamdulillah x de apa2...kalo mimpi ular kena patuk rasanya bukan ada orang nak masuk meminang tp ada perkara lain...ini semua mainan tidur je...

adriea said...

adeh ... gelinya tgk gambo ular tu... btw.. mimpi ular selalunya ade benda tak baik nak jadi... tapi Allahualam... semuanya Allah yang tentukan..

man said...

nak kawin ini..hehehehe

Aien Alien said...

biasanya mimpi ular orang kata pasal jodoh ni..hehe.

Hariz said...

Terkadang orang cakap sihir. Mohon berlindung kepada Allah k :)

http://profhariz.com

PotiaCasaDelarossa said...

Ayok!!! ada org nak dtg minang... yahooo dpt mkn nasik minyak pasni... x de lah mkn nasik minyak kat mamak jek... ekekke

Anasyg said...

ada org cakap ini ada kaitan ngan sihir, rujuk pada yg lebih mahir k lala