Followers

gadoh ngan ayam belanda !

macam xde keje an gadoh ngan binatang...
ngeee~~~
tp sumpah Lala bengang giler ngan binatang tuh...

ayam tuh sepupu Lala punya, rumah ktorang dekat je...
tp ayam tu selalu je dtg rumah Lala...
nyampah giler, Lala takut sebenarnya ngan ayam belanda tu,...

bukan apa, time dia kembangkan bulu2 dia ala2 cantik cam merak la konon kan, Lala takut...
muka dia da la nampak cam garang, pastu mak plak cakap ayam tu geget orang...
lagi la Lala takut taw,,,

tadi Lala tgh jemur kain, n ayam sengal tu ada sekali...
dia pandang je Lala..
Lala ckap la "apa tgk2, pergi la jauh2, sebok je"
tiba2 an, dia berbunyi...
mesti korang penah dgr kan camne ayam tu berbunyi...
lau x penah dgr ce cari kat utube, mana la taw ada kan, hahaha

Lala takut la, tp buat2 berani...
Lala buat2 dek je, truskan menjemur kain...

pastu dia kembangkan bulu2 dia sambil menuju ke arah Lala...
Lala trus panjat kerusi yg ada kat situ...
pastu Lala jerit, "kau da pe hal nak kejar aku!"
hahaha, macam bongokkan, mcam la ayam tu paham apa yg Lala ckp..

Lala halau dia guna penyapu, sib baik ayam tu lari...
lau x memg adik Lala la yg jadi mangsa kena halau ayam tu :P

sebijik ngan ayam sepupu Lala tu, besar an...



8 comments:

Jia Nur Fizza said...

ni mesti kes kuat usik...sampaikan ngn ayam belanda pun nk cari gaduh..hahha...=P...

LaLa said...

@Jia Nur Fizza haish, mana ad la, hehe

afzalsukasuki said...

gaduh ngan ayam?cari la fighter yg sama saiz!!kambing ke, biri2 ke.hahaha

LaLa said...

@afzalsukasuki ayam belanda tu besar la, x takut pon kat kambing...

LAici KAng Ais said...

mmg besar.hoooooo

LaLa said...

@LAici KAng Ais besor kan, scary taw :P

diana said...

suruh la dia kurung je ayam tu....

BukanSekadarNama said...

hahaha..ayam gigit.. ner dia ada gigi...ekekek...
btw..ayam belanda ni mmg menakutkan cket..suka hambat2 org!! ngeri... =)